Από τη μία γνωρίζουμε ότι τα περιστατικά εκφοβισμού συνήθως συμβαίνουν στην αυλή του σχολείου, στους διαδρόμους, στις τουαλέτες, γιατί ακριβώς επιλέγονται χώροι όπου δεν υπάρει έλεγχος απο ενήλικες. Από την άλλη γνωρίζουμε όμως, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των περιστατικών εκφοβισμού συμβαίνουν μπροστά σε άλλους συνομίληκους. Η δύναμη λοιπόν βρίσκεται στους παρατηρητές, οι οποίοι βρίσκονται στη σκηνή και μπορεί να επιτρέψουν ή να αποτρέψουν τον εκφοβισμό. Έστω και ένα παιδί να αντιδράσει απέναντι στο παιδί-δράστη είτε αποδοκιμάζοντας τον δράστη είτε υποστηρίζοντας το παιδί-θύμα, τότε ο εκφοβισμός σταματά στη μία από τις δυο περιπτώσεις λόγω της παρέμβασης αυτού του παιδιού. Για αυτό χρειάζεται να ενδυναμώσουμε τα παιδιά μέσα από σχολικές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, τόσο στο πλαίσιο της τάξης όσο σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα.
(Πηγή: "7 Ερωτήσεις Για Τον Σχολικό Εκφοβισμό Και Την Αντιμετώπισή Του" (2016), ΜΑΡΙΑ Θ. ΚΥΡΙΑΚΟΥ -Σχολική Ψυχολόγος)
Βίντεο: «Οι Ρόλοι στον Σχολικό Εκφοβισμό»
Ένα βίντεο σχετικά με τους Ρόλους που υπάρχουν στον κύκλο
του Σχολικού Εκφοβισμού. Μέσα από τα πρόσωπα των παιδιών, τις λέξεις και τη
μουσική επιχειρείται η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, των οικογενειών
αλλά και της κοινωνίας πάνω στο πολύ σημαντικό αυτό θέμα.
(«Οι Ρόλοι στον Σχολικό Εκφοβισμό», μια παραγωγή του Ομίλου
Καινοτόμων Δράσεων του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης, 2012-13)